La momentul actual, legislatia in vigoare dicteaza ca toate insitutiile bugetare au obligatia sa implementeze sistemul de control intern managerial si sa actualizeze anual documentatia privitoare la procedurile formalizate (operationale si de sistem), in vederea implementarii celor 16 standarde reglementate de catre Ordinul nr. 400/2015, actualizat, modificat si completat prin Ordinul nr. 200/2016, pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entitatilor publice.

     In teorie, menirea acestor reglementari este de a simplifica, de a eficientiza si de „a asigura atingerea obictivelor entitatilor publice intr-un mod econimic,eficient şi eficace; respectarea regulilor externe şi a politicilor şi regulilor managementului; protejarea bunurilor şi a informaţiilor; prevenirea şi depistarea fraudelor şi greşelilor; calitatea documentelor de contabilitate şi producerea în timp util de informaţii de încredere, referitoare la segmentul financiar şi de management.” conform Comisiei Europene. Insa in realitate aceasta obligatie devine un adevarat calvar pentru entitatile publice care trebuie sa intocmeasca o documentatie de peste 3000 de pagini anual pentru implementarea sistemului de control intern managerial.

      Art.8.2  „Controlul intern managerial este în responsabilitatea conducătorilor entităţilor publice, care au obligaţia proiectării, implementării şi dezvoltării continue a acestuia. Încredinţarea unor terţi a realizării activităţilor privind implementarea şi dezvoltarea sistemului de control intern managerial al entităţii publice presupune că, în această situaţie, conducătorul entităţii publice nu îşi îndeplineşte propriile atribuţii cu bune rezultate.” – Ordinul nr. 200/2016 

      ATENTIE! Insa in privinta elaborarii documentatiei necesare implementarii sistemului de control intern managerial,  tot in reglementarile Ordinului  nr. 200/2016 este specificat faptul ca orice  institutie publica are dreptul de a folosi un sistem informatic in vederea realizarii documentatiei necesare:

     Anexa 2 a.6) „În măsura în care dotarea tehnică şi pregătirea personalului permit, operaţiunile de elaborare, avizare, aprobare, difuzare, utilizare etc. a procedurilor se pot derula şi prin utilizarea sistemelor informatice.” 

Conform acesteia , echipa www.ControlInternManagerial.ro a dezvoltat versiunea 2.0 a aplicatiei in august 2015, prima versiune fiind prezenta pe piata inca din anul 2013, denumit in continuare SCIM 400. Acest soft are menirea de a oferi o alternativa simpla si la indemana in rezolvarea problemelor impuse de reglementarile legale, usurand astfel munca functionarilor bugetari presati deja de celelalte indatoriri pe care le au.

   Ce institutii de stat pot folosi soft-ul SCIM 400?

     Pentru a putea acoperi toate nevoile institutiilor bugetare, aplicatia este conceputa in 2 versiuni distincte:

  • SCIM 400  pentru primarii;
  • SCIM 400  pentru invatamant – gradinite, scoli si licee.

   Avantajele soft-ului SCIM 400

   A alege soft-ul SCIM 400 pentru implementarea celor 16 standarde impuse de ordinul 400/2015 inseamna a alege solutia cea mai practica si eficienta bazata pe urmatoarele argumente:

1. SCIM 400 reprezinta varianta cea mai convenabila ca si pret prin care institutiile publice isi pot ajuta functionarii in completarea acestei indatoriri aproape imposibile, in comparatie cu alte variante existe pe piata.

2. SCIM 400 realizeaza intreaga documentatie necesara institutiei in aproximativ doua ore. Acest fapt este posibil datorita modului in care ruleaza aplicatia, sub forma de sabloane autocompletante. Utilizatorul introduce o singura data informatiile, urmand ca acestea sa fie autocompletate de catre aplicatie in intreaga documentatie.

3. SCIM 400 asigura actualizari periodice pentru detinatorii de licenta si aduce modificari imediate programului in functie de schimbarile legislative, aspectul acesta absolivind responasabilii de munca suplimentara. De asemenea un avantaj important pentru clientii care isi doresc prelungirea licentei, din al doilea an pretul va fi micsorat cu pana la 40 % din valoarea initiala.

4. Prioritatea principala a echipei noastre a constat in realizarea unui soft usor de utilizat, intentia fiind aceea de a simplifica si de a reduce la maximium volumul de munca al functionarilor aflati in fata acestei provocari. Aplicatia este conceputa cu o interfata simpla, intuitiva, ce poate fi folosita cu usurinta de catre orice persoana, inclusiv de catre cei lipsiti de experienta. Iar pentru orice tip de nelamurire sau intrebare referitoare la felul in care lucreaza softul la implementarea procedurilor operationale, clientii pot urmarii tutorialul SCIM aflat pe site.