La momentul actual, legislatia in vigoare dicteaza ca toate insitutiile bugetare sa reactualizeze documentatia privitoare la procedurile formalizate, in vederea implementarii celor 16 standarde reglementate de catre ordinul 400/2015, actualizat, modificat si completat prin Ordinul 200/2016, pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entitatilor publice. In teorie, menirea acestor reglementari este de a simplifica si de a eficientiza procedurile de control intern managerial in conformitate cu modelul deja adoptat de statele membre ale Uniunii Europene, insa in practica, aceasta schimbare reprezinta un cosmar logistic pe umerii functionarilor bugetari deja ingropati in diverse alte task-uri.

   Conform legislatiei in vigoare, institutiile de stat au obligatia de a reface anual documentatia.

   O data cu aparitia ordinului 400/2015 pentru aprobarea codului controlului intern/managerial al entitatilor publice, echipa www.ControlInternManagerial.ro a dezvoltat versiunea 2.0 a softului SCIM in august 2015, prima versiune fiind prezenta pe piata inca din anul 2013, denumit in continuare SCIM 400. Acest soft are menirea de a oferi o alternativa simpla si la indemana in rezolvarea problemelor impuse de reglementarile legale, usurand astfel munca functionarilor bugetari, acestia fiind nevoiti sa rescrie anual peste 3000 de pagini de documentatie.

   Ce institutii de stat pot folosi soft-ul SCIM 400

   Acest soft a fost conceput pentru a simplifica intr-un mod cat mai practic munca ce cade pe umerii functionarilor publici. Pentru a putea acoperi toate nevoile institutiilor bugetare, aplicatia este conceputa in 2 versiuni distincte:

  • SCIM 400  pentru invatamant – gradinite, scoli, licee.
  • SCIM 400  pentru primarii.

   Avantajele soft-ului SCIM 400

   A alege soft-ul SCIM 400 pentru implementarea celor 16 standarde impuse de ordinul 400/2015 inseamna a alege solutia cea mai practica si eficienta bazata pe urmatoarele argumente:

1. SCIM 400 reprezinta varianta cea mai convenabila ca si pret prin care institutiile publice isi pot ajuta functionarii in completarea acestei munci aproape imposibile, in comparatie cu solutiile oferite de consultanti, care pot solicita pana la 50.000 de lei pentru o livrabila ce contine aceeasi documentatie necesara implementarii noilor proceduri operationale ca si aplicatia noastra.

2. SCIM 400 realizeaza intreaga documentatie necesara institutiei in aproximativ doua ore fata de durata de cateva luni necesara unui consilier pentru a realiza aceeasi livrabila. Acest fapt este posibil datorita modului in care ruleaza aplicatia, sub forma de sabloane autocompletante. Utilizatorul introduce o singura data informatiile, urmand ca acestea sa fie autocompletate de catre aplicatie in intreaga documentatie.

3. SCIM 400 asigura actualizari periodice pentru detinatorii de licenta si aduce modificari imediate programului in functie de schimbarile legislative. Aspectul acesta scuteste functionarii de munca suplimentara, reducand astfel cheltuielile necesare in momentul apelarii periodice la consultantii care au realizat documentatia. De asemenea un avantaj important pentru clientii care isi doresc prelungirea licentei, din al doilea an pretul va fi micsorat cu pana la 60 % din valoarea initiala.

4. Prioritatea principala a echipei noastre a constat in realizarea unui soft usor de utilizat, intentia fiind aceea de a simplifica si de a reduce la maximium volumul de munca al functionarilor aflati in fata acestei provocari. Aplicatia este conceputa cu o interfata simpla, intuitiva, ce poate fi folosita cu usurinta de catre orice functionar, inclusiv de catre cei lipsiti de experienta. Iar pentru orice tip de nelamurire sau intrebare referitoare la felul in care lucreaza softul la implementarea procedurilor operationale, clientii pot urmarii tutorialul SCIM aflat pe site.